Strona główna

Zespołu Szkół Ogólnokształcących

i Zawodowych w Mońkach

Wycieczka w Tatry

W dniach 21-25 września 2018 r. grupa 21 uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami postanowiła zmierzyć się z trudami wędrówki w pięknych okolicznościach tatrzańskiej przyrody. Celem podróży było poznanie topografii Tatr i integracja grupy.

Wyruszyliśmy z Białegostoku już o godzinie 5.07, aby z małymi przygodami w pociągu dotrzeć do pięknego i starego Krakowa.  Miasto przywitało nas wspaniałą pogodą, obwarzankami krakowskimi i klimatyczną starówką. Zobaczyliśmy Wawel, Sukiennice, Kościół Mariacki no i oczywiście wysłuchaliśmy hejnału i przywitaliśmy się ze Smokiem Wawelskim. Następnie udaliśmy się do naszego miejsca docelowego czyli Poronina.

Sobota była dniem pełnym wrażeń. Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy wraz z naszym przewodnikiem p. Adamem na parking w Palenicy Białczańskiej, aby stąd wyruszyć w kierunku Morskiego Oka - największego i najpiękniejszego jeziora w polskich Tatrach. Początek trasy nas nie rozpieszczał gdyż niestety przemierzaliśmy ją w strugach deszczu. Po około 1-godzinnym marszu dotarliśmy do wodospadów -  Wodogrzmoty Mickiewicza. Przez kolejną godzinę kontynuowaliśmy naszą wędrówkę i przemierzywszy w sumie ok. 9 km, dotarliśmy do Morskiego Oka. Wszyscy jednogłośnie stwierdziliśmy, że warto było przejść tę męczącą drogę, aby zobaczyć to leżące na wysokości 1395 m n.p.m., zwane niegdyś Rybim Stawem jezioro malowniczo położone w Tatrach. Wzdłuż tego jeziora przebiega czerwony szlak, biegnący w górę, nad Czarny Staw pod Rysami (1580 m n.p.m.)  W związku z tym że przestało padać wybraliśmy tą właśnie trasę. Ten etap wymagał już troszkę więcej wysiłku i kondycji, ale daliśmy radę. Przepiękny widok na Rysy wynagrodził trudy wędrówki.

Niedziela powitała nas pięknym słońcem. W związku z tym postanowiliśmy zdobyć Śpiącego Rycerza – czyli Giewont (1894 m n.p.m.). Było trudno a widok łańcuchów mających pomóc we wspinaczce niejednego przyprawił o szybsze bicie serca. Ale udało się!!! I dumni stanęliśmy na szczycie. Tak nam się spodobało że na tym nie poprzestaliśmy i ruszyliśmy jeszcze na Kopę Kondracką (2005 m n.p.m.) – jeden ze szczytów Czerwonych Wierchów.

Ostatni dzień pobytu poświęciliśmy na spacery po Zakopanym i słynne Krupówki, gdzie każdy mógł się zaopatrzyć w pamiątki dla bliskich i oscypki. Wieczorem odwiedziliśmy również najnowsze w okolicy baseny termalne w Chochołowie.

Wtorek upłynął nam na podróży do domu. Na miejsce dotarliśmy zgodnie z planem, czyli po godzinie 21:00. Nieco zmęczeni, ale pełni miłych wrażeń i cudownych wspomnień. Dziękujemy bardzo p. Ani z pensjonatu „Baca” za ciepłe przyjęcie i p. Adamowinaszemu przewodnikowi za opowieści o Tatrach.