Copyright ZSOiZ w Mońkach
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych z tłumaczeniem na język migowy TUTAJ >>>>>
Witamy na stronie
Zespołu Szkół Ogólnokształcących
i Zawodowych w Mońkach
Sprawozdanie z akcji głośnego czytania w Liceum Ogólnokształcącym im.C.K.Norwida w Mońkach. “Jak nie czytam, jak czytam".
Projekt promujący książkę, czytanie, zbiory biblioteki szkolnej, zrealizowany został w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Z powodu pandemii koronawirusa zaplanowaną wcześniej wspólną imprezę czytelniczą całej szkoły zrealizowano na lekcjach języka polskiego online.
Uczniowie klas I i II liceum, w dn.16.06-25.06, głośno czytali fragmenty wybranych dzieł literackich.
I A/C - satyry Ignacego Krasickiego (“Pijaństwo”, “Do króla”) - 14 uczniów, 16.06.
I B - Ewa Winnicka “Był sobie chłopczyk”, Mario Escobar “Dzieci żółtej gwiazdy”, Charlotte Link “Ostatni ślad” - 3 uczniów, 23.06
I p B - Cervantes “Don Kichote” - 16 uczniów, 19.06
I p A/D - Cervantes “Don Kichote” - 12 uczniów, 22.06
I p C - Mindy Meija “Ostatniaia rola Hattie”, Rachel E. Carter “Pierwszy rok. Czarny mag”, Dorota Schrammek “Stojąc pod tęczą”, Veronica Roth “Niezgodna”, Stephen King “Carrie”, Rachel Lippincott “Trzy kroki od siebie”, 8 uczniów, 19.06
II A/C - Władysław Reymont “Chłopi” - 11 uczniów, 19.06
II B - Rowling J.K., “Harry Potter. Przeklęte dziecko”,Terry Pratchett, Neil Gaiman “Dobry omen”, Marcel Moss“Nie odpisuj”, Jarosław Grzędowicz “Pan Lodowego Ogrodu”, Stephen King “Mroczna wieża I: Roland”, Dmitry Glukhovsky “Metro 2033”- 7 uczniów, 22.06
Łącznie w akcji uczestniczyło 75 osób.
Podstawowym założeniem projektu było rozwijanie kontaktu młodzieży z książką, kształcenie nawyku czytania, rozwijanie pasji czytelniczych, promowanie literatury.
Serdecznie dziękuję młodzieży i nauczycielom języka polskiego za zaangażowanie i wspaniały udział w akcji.
Dorota Szydłowska
Sprawozdanie z akcji Narodowego Czytania 2020
„Balladyna” Juliusza Słowackiego
Projekt promujący czytanie, znajomość literatury narodowej oraz zbiory biblioteki szkolnej.
Projekt zrealizowany został w Liceum Ogólnokształcącym im. C.K. Norwida w Mońkach w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Z powodu pandemii koronawirusa zaplanowaną wcześniej wspólną imprezę czytelniczą całej szkoły zrealizowano w kameralnych grupach, na różnych godzinach lekcyjnych, głównie języka polskiego.
Cele:
Realizacja:
7 września uczniowie Liceum Ogólnokształcącego im. C.K. Norwida uczestniczyli w akcji Narodowe Czytanie „Balladyny”.
W kameralnych grupach klasowych, na tle specjalnie przygotowanej dekoracji, czytali, z podziałem na role wybraną scenę dramatu Juliusza Słowackiego. Głośne czytanie odbywało się przez cały dzień, na różnych godzinach lekcyjnych, głównie języka polskiego.
Licealiści poznali także historię i założenia Narodowego Czytania.
Zaplanowane cele zostały zrealizowane.
Serdecznie dziękuję młodzieży za zaangażowanie i udział w akcji.
Dorota Szydłowska
Czytajmy!
Poznajcie kilka ważnych powodów,
dla których warto czytać.
Sprawozdanie z projektu
„Październik miesiąc Norwidowskim w naszej szkole”
Projekt promujący patrona szkoły – Cypriana Kamila Norwida, jego twórczość, czytanie poezji, zbiory biblioteki szkolnej, realizowany w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Zaplanowane cele zostały zrealizowane.
- przeprowadzono konkurs wiedzy o Norwidzie (05.10.2020) i opublikowano
na stronie internetowej informacje o wynikach (06.10.2020)
- rozstrzygnięto konkurs na najciekawszą prezentacje multimedialną poświęconą
Norwidowi (20.10.2020), prezentacje konkursowe wyświetlane były
w październiku na szkolnym korytarzu, opublikowano na stronie internetowej
szkoły podsumowanie konkursu. (23.10.2020)
– uczniowie przebrali się w stylu romantycznym, klasy pierwsze prezentowały
swoje profile podczas imprezy na sali gimnastycznej (06.10.2020),
opublikowano informacje na stronie internetowej szkoły (07.10.2020)
Zaplanowane działania zostały zrealizowane
III. Osiągnięte efekty:
Dorota Szydłowska
Sprawozdanie z realizacji projektu 10 grudnia – Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka
Projekt zaplanowany we wniosku NPRCz jako Maraton Pisania Listów organizowany przez szkolną bibliotekę z okazji Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka. Z powodu pandemii koronawirusa i nauczania zdalnego formę realizacji dostosowano do możliwości edukacji zdalnej. Projekt upowszechniał wiedzę o prawach człowieka i Maratonie Pisania Listów, promował zbiory biblioteki dotyczące tematyki społecznej. Zajęcia projektowe dla każdej klasy liceum bazowały na materiałach przygotowanych przez bibliotekę i opublikowanych na stronie internetowej szkoły, a także przekazanych wychowawcom.
2. Cele praktyczne:
3. Działania:
a. zaplanowanie w liceum projektu „10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka”, dostosowanie założeń projektowych z wniosku NPRCz do możliwości edukacji zdalnej, przygotowanie przez bibliotekę publikacji (16 –27.11.2020),
- publikacja materiałów opracowanych przez bibliotekę (30.11.2020),
- przekazanie informacji wychowawcom klas (30.11.2020).
Zaplanowane cele zostały osiągnięte, działania zrealizowane.
4. Efekty:
a. uczniowie poznali dzieła literackie, plastyczne, muzyczne poruszające tematykę
społeczną.
b. młodzież wykorzystała zbiory/ materiały opracowane przez bibliotekę szkolną,
c. uczniowie będą dysponują szerszą wiedzą z zakresu tematyki społecznej,
d. uczniowie wykorzystali techniki komunikacyjne i multimedia do realizacji zadań,
e. młodzi ludzie włączyli się w działania prospołeczne.
Dorota Szydłowska