Strona główna

Zespołu Szkół Ogólnokształcących

i Zawodowych w Mońkach

Gdańsk i Międzynarodowe Targi Kolejowe- TRAKO 2017

Pierwszy w tym roku wyjazd klasy I TTK/THOT to kierunek Gdańsk i Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017. Już o 5.44 wyjechaliśmy z białostockiego dworca PKP pociągiem "RYBAK". Podróż upłynęła nam w miłej atmosferze i nadspodziewanie szybko. Pierwszy dzień pobytu spędziliśmy na zwiedzaniu. Z gdańskiego dworca głównego przejechaliśmy tramwajem do Jelitkowa, skąd wzdłuż plaży przespacerowaliśmy na najdłuższe w Polsce molo w Sopocie. Tam oprócz cudownych widoków Bałtyku spotkała nas miła niespodzianka w postaci Karola Okrasy. Oczywiście nie obyło się bez pamiątkowego zdjęcia. Po obiedzie w Sopocie kolejką miejską wróciliśmy do Gdańska. Po zakwaterowaniu się w hostelu Justhostel wyruszyliśmy na spacer po pięknym rynku miejskim.
Powitała nas Złota Brama, która stanowi swoiste wejście na ulicę Długą. Ulica ta, wraz ze swoim przedłużeniem - Długim Targiem, to jeden z najpiękniejszych deptaków Polski. Po lewej i po prawej stronie podziwialiśmy przepiękne kamieniczki. Idąc dalej minęliśmy Ratusz Głównego Miasta. Następną atrakcją, która na nas czekała to niewątpliwie Fontanna Neptuna. Każdy turysta zwiedzający Gdańsk powinien ją zobaczyć, ponieważ stanowi ona pewnego rodzaju symbol miasta. Podziwialiśmy również przepiękny Dwór Artusa będący częścią Muzeum Historycznego. Ciekawym obiektem Na Długim Targu okazała się również kolumna meteorologiczna, w której znajduje się Termometr Fahrenheita, który upamiętnia jednego z najbardziej zasłużonych Gdańszczan. To właśnie Fahrenheit jako pierwszy zastosował w termometrach rtęć. W 1725 roku opracował skalę Fahrenheita, którą stosuje się do dziś np. w USA. Atrakcją była również przejażdżka na diabelskim młynie z której skorzystało kilkoro odważnych.
Drugi dzień upłynął na uczestnictwie w Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO 2017. Wszyscy zaskoczeni byliśmy ogromem firm i rozmachem imprezy. Nie zdawaliśmy sobie chyba wcześniej sprawy z tego że branża kolejowa jest tak szeroka, nowoczesna i dająca takie możliwości pracy i rozwoju. Mogliśmy oglądać stoiska firm z branży kolejowej i tramwajowej, organizatorów i przewoźników, dostawców technologii, producentów, dystrybutorów, pasjonatów kolei. Szczególne zainteresowanie uczniów wzbudził pulpit lokomotywy ET41 podłączony pod Maszynę - Symulator Pojazdów Szynowych.
Po dniach pełnych wrażeń około północy dotarliśmy do domu. Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy że było warto – co widać na zdjęciach, za które serdecznie dziękujemy Jackowi, bo są przepiękne.