Strona główna

Witamy na stronie

Zespołu Szkół Ogólnokształcących

i Zawodowych w Mońkach

Czy Poznań był wart poznania?

W dniach 21-22 września uczniowie z klas technikum hotelarskiego i technikum rolniczego wybrali się na wycieczkę do Poznania.
Mimo bardzo wczesnej pory wszyscy byliśmy w doskonałych humorach, pełni nadziei na dni obfitujące we wrażenia. I nie zawiedliśmy się.
Zwiedzanie zaczęliśmy od poznańskiej katedry na Ostrowie Tumskim, przed którą spotkaliśmy się z przewodnikiem. Pokazał on nam Poznań, jakiego dotąd nie znaliśmy. Poznań – kolebkę chrześcijaństwa w Polsce, a w nim katedrę królów i pierwsze biskupstwo na ziemiach polskich.
Z katedry przejechaliśmy autokarem w okolicę Starego Miasta i udaliśmy się na spacer po rynku. W samo południe bacznie wypatrywaliśmy na ratuszowej wieży słynnych poznańskich koziołków. No i doczekaliśmy się - punktualnie o 12.00 pokazały się trykające koziołki.
Następnie rozdzieliliśmy się na dwie grupy: grupa złożona z uczniów THot złożyła wizytę w hotelu Garden Boutique Residence (obiekt niekategoryzowany na poziomie ***), po którym oprowadził nas bardzo miły menager obiektu. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem wystroju i klimatu wnętrza. Grupa uczniów TR zwiedziła z przewodnikiem dalszą część miasta.
Kolejną atrakcją dnia była wizyta w kompleksie basenowym – Termy Maltańskie, gdzie wszyscy doskonale się bawiliśmy korzystając z basenów, zjeżdżalni, solanek i jacuzzi. Na zakończenie dnia w hostelu na kolację zamówiliśmy pizzę dla całej grupy.
Na drugi dzień wyruszyliśmy na Targi Rolnicze Agro Show w Bednarach. Tam czekały na nas niesamowite emocje w postaci rozstrzygnięcia konkursu „Mechanik na medal”, w którym startowali nasi uczniowie i nauczyciele. Mocne zaciskanie kciuków opłaciło się: I miejsce w Polsce – p. Adam Baworski, III miejsce w Polsce – Adam Wiśniewski kl.III Mo, IV miejsce w Polsce – Krzysztof Jabłonowski kl. III Mo. Atmosfera udzieliła się wszystkim, kiedy co chwila było słychać wymienianą nazwę naszej szkoły. Dla takich chwil warto być nauczycielem.
Około 15.00 wyjechaliśmy w kierunku Moniek z przerwą po drodze na obiad w McDonald. Do domu dotarliśmy o północy wszyscy uśmiechnięci i zadowoleni.